Indonesian Culinary

Tahu Goreng & Sambal Hantu Kiper

Tuesday, January 25, 2011,13 Comments

Halooo...
Waduh, di Indonesia ini harga cabai lagi muahalnya setengah hidup. Cabai rawit merah sudah mencapai Rp. 120.000/kilo. Cabai merah pun naik. Sebagai penggemar makanan pedas macam saya nih jadi tersiksa tiada tara. hik..hik...
Tapi meski harga cabai mahal, tetep nggak mengurangi niat saya buat makan sambal. hihihi
Sambalnya pake cabe rawit hijau aja yang masih agak murah dibanding cabai sodara2nya.
Nama sambalnya saya ambil dari sambal yang dijual di warung penjual sambal. Sebenernya sih sambal ini namanya sambal bawang cabai hijau. hehehe
Yuk Mari kita makan sambal + tahu goreng...

You Might Also Like

13 comments:

  1. salam deetha...namanya sj sudah menakutkan...pasti pedas banget nih :))

    ReplyDelete
  2. wahhh..mesti pedas beraspi ni....suka3...

    ReplyDelete
  3. wahhh deetha...dgr pun udah takut..mesti berasap-asap ni..

    ReplyDelete
  4. Salam Deetha,
    Saya belum pernah makan sambal begini, mesti pedas amat nihhhh

    ReplyDelete
  5. Salam deetha,
    Pandai ek.. letak nama sambal hantu? hehehe... mesti pedas berasap-asap.
    Tauhu goreng tu buat lapar pulak. Cicah macam tu jer, deetha?

    psst... Cabai dah mahal ya, di seberang? Di sini... bukan saja cabai, bawang, minyak masak pun dah naik harga.

    ReplyDelete
  6. hantu kiper kui opo?
    mesti rasane pun enak!
    rasane pedes mbanget yo?

    ReplyDelete
  7. Makkk eee, ngeri nama sambalnya mbak Deetha...wadooow walopun selera mash pahit ne ngelirik tahu dan sambal kayaknya enaaak ne

    ReplyDelete
  8. sama mbak! aku juga sengsara cabe naik! haha. klo mkn di sekitar kampus skrg sambel nya udh nggak ada lg yg pedes. jd hambar ya rasanyaaa.. hahaha. ngeliat sambelmu ak jd kangen mkn super pedes lagi.

    ReplyDelete
  9. wah menarik menu deetha ni...akak suka..:)

    ReplyDelete
  10. salam deetha,
    wah sambal hantu kiper, akak tak takut, mesti pedas ni, tapi best!!..
    tauhu pun akak suka..hari2 makan tauhu pun tak apa..

    ReplyDelete
  11. wah enak banget ni . aku juga suka nih kalo cabai2 ni. lagi pedas lagi syok. kalo letak kecap lagi pas ni makan ngan tauhu

    ReplyDelete

terima kasih sudah memberikan komentar tanpa SPAM & tanpa SARA :)