cake

Banana Bread

Sunday, February 24, 2008,1 Comments


Waktunya makan pisang..... [weeek, kok kayak monyet aja, ya... hihihi]
Gara-gara saya pengen bikin kue tanpa mixer, akhirnya dikasih resep ini ama Mbak Rita. [Dank u ja…Mbak Rita]

Langsung deh ngacir cari pisang. Begitu dapat, langsung bikin banana bread.
Bikinnya gampang & cepat. Rasanya juga enak lho.
Trus, berhubung walnuts saya Cuma separuh dari ukuran di resep, sisanya saya tambahin chocolate chips. Jadi biar ada rasa coklat-coklatnya gitu..
Kue ini cocok banget buat saya yang suka malas makan buah. Hehehe...
Ayooo, buat ibu-ibu yang punya anak yang malas atau malah ga doyan makan buah, buatin kue ini aja..
Oia, penampakan kue saya di foto itu udah dalam bentuk irisan.
Kenapa? Soale kalo utuh, bentuke agak mengerikan. Atasnya melethek gitu.
Trus saya juga paling malas menghias kue kalo Cuma untuk dimakan sendiri. Bukannya apa-apa, saya emang ga doyan makan kue yang penuh dengan hiasan heboh warna-warni apalagi kalo bergula-gula. Kalo cuma buat dilihat atau mo dikasih ke orang sih keren pake hiasan gitu, tapi kalo buat dimakan sendiri, wuah... nggak banget deh... hahaha
Recipe:
1 cup (115 grams) walnuts or pecans, toasted and coarsely chopped (optional)
1 3/4 cups (245
grams) all-purpose flour
3/4 cup (150 grams) granulated white sugar
1 teaspoons baking powder
1/4 teaspoon baking soda
1/4 teaspoon salt
1/2 teaspoon ground cinnamon
2 large eggs, lightly beaten
1/2 cup (113 grams) unsalted butter, melted and cooled
3 ripe large bananas (approximately 1 pound or 454 grams), mashed well (about 1-1/2 cups)
1 teaspoon pure vanilla extract
Garnish: (Optional)
1 large banana, sliced or dried banana chips
Method:
Preheat oven to 350 degrees F (180 degrees C) and place oven rack to middle position. Butter and flour (or spray with a non stick vegetable/flour spray) the bottom and sides of a 9 x 5 x 3 inch (23 x 13 x 8 cm) loaf pan. Set aside.
Place the nuts on a baking sheet and bake for about 8 to 10 minutes or until lightly toasted. Let cool and then chop coarsely.
In a large bowl combine the flour, sugar, baking powder, baking soda, salt, cinnamon, and nuts. Set aside.
In a medium-sized bowl combine the mashed bananas, eggs, melted butter, and vanilla. With a rubber spatula or wooden spoon, lightly fold the wet ingredients (banana mixture) into the dry ingredients just until combined and the batter is thick and chunky. (The important thing is not to over mix the batter. You do not want it smooth. Over mixing the batter will yield tough, rubbery bread.) Scrape batter into prepared pan and place the slices of banana on top of the batter for garnish. Bake until bread is golden brown and a toothpick inserted in the center comes out clean, about 55 to 60 minutes. Place on a wire rack to cool and then remove the bread from the pan. Serve warm or at room temperature.
Makes 1 - 9 x 5 x 3 inch loaf.
Recipe: Joyofbaking.com

You Might Also Like

1 comment:

  1. hihi koyo aku pas nggawe bread pudding tampangnya juga agak2 menakutkan, tidak sesuai untuk dilihat anak2 maupun ibu2 sekalian, nanti wes tak percantik sek baru di posting ohoho

    ReplyDelete

terima kasih sudah memberikan komentar tanpa SPAM & tanpa SARA :)