Dessert

Puding Ta'jil

Tuesday, August 17, 2010,8 Comments


Halo semua...
Gimana puasanya nih? masih lancar kan?? hehehe
Alhamdulillah puasa saya pun lancar, tapi koneksi internet di rumah yang agak lemot. hiks...hiks....
Baiklah, sekarang saatnya kita berbuka dengan yang manis, yaa...
Puding ini saya buat bareng kawan saya, jeng Asih ratu susuk dunia, untuk dibagi-bagikan sebagai hidangan ta'jil.

You Might Also Like

8 comments:

  1. baru tadi rencana2 ma teman mo ngirim ta'jilan ke surau terdekat..

    Naaa..puding kayaknya asyeek juga..tq say..dah ngasi inspirasi...
    *cieee..

    ReplyDelete
  2. salam deetha...sedap mkn yg puding manis buat buka puasa :)

    ReplyDelete
  3. ini puding coklat gt ya mbak? hehe. keliatannya enak.. :)

    ReplyDelete
  4. ta'jil tu mende erkkk?? hihi.. tak paham bahasa jawa

    ReplyDelete
  5. halaaah kemana si deetha niy..
    kakak2 sekalian biar Elly tumpang jawab ya..
    Ta'jil tu bukan bahasa jawa..tu bahasa Arab lah kalau Elly tak salah..
    maksudnya makanan kecil pembuka puasa. DiIndonesia kata ini sangat popular. Misalnya bila kita nak menyumbang makanan kesurau utk orang berbuka puasa kita panggil bersedekah Ta'jil kesurau. Waulahualam..

    Deethaaaa....Deethaaa...weii kemana dia niiiyy!!

    ReplyDelete
  6. ampoooonnnnn......
    internet saye lagi lambat jaya nih....
    maaf yaaa... belom sempat jawab satu-satu...

    betul itu apa yg dibilang Ayuk Elly @ My Kitcen. buat yang nanyain ta'jil, udah kejawab yaaa... :)

    eh Ayuk, makasih banyak yaaa atas jawabannya... ihiks..ihiks...
    sayang Ayuuuukkk.....

    ReplyDelete

terima kasih sudah memberikan komentar tanpa SPAM & tanpa SARA :)